Naar de inhoud springen
Menu
  • Aanleiding om hulp te zoeken
  • Werkwijze
  • Kosten/vergoedingen
    • Tarieven 2025
  • Praktijkregels
  • Contact
    • Privacystatement
    • Kwaliteitsstatuut ggz 4.0
  • Zoeken
  • Aanleiding om hulp te zoeken
  • Werkwijze
  • Kosten/vergoedingen
    • Tarieven 2025
  • Praktijkregels
  • Contact
    • Privacystatement
    • Kwaliteitsstatuut ggz 4.0

PSYCHOLOGENPRAKTIJK SCHOTANUS

Kwaliteitsstatuut ggz 4.0

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

  1. Gegevens ggz-aanbieder
    Naam regiebehandelaar: P SCHOTANUS
    BIG-registraties: 69057727225
    Overige kwalificaties: GZ Psycholoog, EMDR practitioner en Eerstelijnspsycholoog NIP
    Basisopleiding: Psychologie
    AGB-code persoonlijk: 94000256

    Praktijk informatie 1
    Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologen Praktijk Schotanus
    E-mailadres: petaschotanus@xxxxxx
    KvK nummer: 34343982
    Website: www.psychologenpraktijkschotanus.nl
    AGB-code praktijk: 94001984

    1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
    hieronder in:

    Oostelijke Handelskade 140, 1019BP, Amsterdam
    Cruquiusweg 32, 1019DG, Amsterdam
  2. Biedt zorg aan in

    Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
    generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
    Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
    2a.
    Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
    de generalistische basis-ggz

    2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
    coördinerende rol als volgt in:

    Elk jaar bespreek ik een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s tijdens onze intervisie,
    hierop word ik elke vijf jaar getoetst tijdens de LVVP visitatie.
  3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
    Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

    3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
    cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

    In mijn praktijk wordt hulp geboden aan volwassenen met uiteenlopende psychische klachten en
    problemen. In de behandeling worden diverse methoden geïntegreerd zoals cognitieve
    gedragstherapie en EMDR. Klachtgebieden zijn o.a. stemmingsproblemen (depressie en angst),
    trauma/PTSS, identiteitsproblemen (negatief zelfbeeld), burn-out/overspannenheid, somatoforme
    stoornissen.

    3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
    Angststoornissen
    Depressieve stemmingsstoornissen
    Trauma en stress gerelateerde stoornissen
  4. Samenstelling van de praktijk
    Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
    Regiebehandelaar 1
    Naam: Peta Schotanus
    BIG-registratienummer: 69057727225
  5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

    5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
    Huisartsenpraktijk(en)
    Collegapsychologen en -psychotherapeuten
    Verpleegkundig specialisten
    Anders: Lichaamsgerichte therapeuten zoals haptotherapeuten, cesartherapeuten en
    fysiotherapeuten.

    5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
    (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

    Huisartsenpraktijk de Oostkaap, Huisarts L. Klip. BIG-nummer 19066182501
    Huisartsenpraktij kAzartplein, Huisarts N. Janning, BIG-nummer 39028031401 en S. Koot, BIG-
    nummer 39915266901
    Psychotherapie praktijk Frederiksplein, Psychotherapeut G. Fuge, BIG-nummer 19051827716
    Psychotherapeut A. Smilde, BIG-nummer 79919305216

    5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
    tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

    Ik maak gebruik van mijn professionele netwerk, mits de patient daarvoor toestemming geeft, voor
    consultatie, verwijzing, overleg en medicatie.

    5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
    Ik kan geen crisisopvang bieden gedurende avond/nacht/weekend: cliënten kunnen daarvoor terecht
    bij de huisartsenposten en de ggz- crisisdienst. Waarnodig wijs ik cliënten op deze mogelijkheid en
    maak ik afspraken met hen en hun huisarts om deze hulp in mogelijke crisissituaties in te schakelen.

    5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
    Nee, omdat: per individueel geval schakel ik de desbetreffende huisarts in en overleggen we samen
    wat de beste optie is indien er sprake is van een crisis. Dit komt niet structureel voor en daarom is
    het niet nodig om specifieke afspraken hieromtrent te maken. Als het nodig is zijn er korte lijnen voor overleg.

    5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
    zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

    Mw. T. van Eijden, GZ psycholoog, AGB code 94000246
    Mw. H. van Engen, GZ psycholoog, AGB code 94000686
    Dhr. C. Bentinck, GZ psycholoog, AGB code 94007964
    Mw. G. Fuge, Psychotherapeut, BIG-nummer 19051827716

    5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
    Wij komen minimaal 6 maal per jaar samen, werken met een agenda en aanwezigheidslijst en maken
    een verslag van de intervisiebijeenkomst. We bespreken casuïstiek en reflecteren op ons eigen
    handelen aan de hand van het bespreken van indicatieformulieren. Reflectie op basis van
    beschikbare gegevens over onze praktijkvoering en kwaliteitsstandaarden.
  6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
    Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
    Ja
    Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
    Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars:
    http://www.psychologenpraktijkschotanus.nl/html/page_vergoe_verder_info.html
  7. Behandeltarieven:
    Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
    http://www.psychologenpraktijkschotanus.nl/html/page_vergoe_verder_info.html
  8. Kwaliteitswaarborg
    Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
    branche/beroepsvereniging:
    Intervisie
    Visitatie
    Bij- en nascholing
    Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
    De beroepscode van mijn beroepsvereniging
    Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
    www.EMDR.nl https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html


    Organisatie van de zorg
  9. Klachten- en geschillenregeling

    Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
    (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

    Een LVVP klachtenfunctionaris van Klacht&Company. Deze is bereikbaar per mail via:
    LVVP@klachtencompany.nl, per telefoon via 088-2341606 of per aangetekende post via
    postbus 3106
    2601 DC Delft
    Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan:
    Klachtencompany.
    Link naar website:
    https://www.lvvp./info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/.
  10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

    10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
    Naam vervangend behandelaar:

    PsychologenpraktijkVanEngenVanEijden
    10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
    overlijden of andere calamiteiten:

    Ja

    II. Het zorgproces – het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
  11. Wachttijd voor intake en behandeling
    Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
    of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
    Link naar wachttijden voor intake en behandeling:
    http://www.psychologenpraktijkschotanus.nl/index.html
  12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

    12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
    Cliënten kunnen zich via mijn website, per beveiligde e-mail (Zivver), aanmelden bij mijn praktijk, Op
    het tabblad Contact kan een veilig bericht verzonden worden.
    Op mijn website staan ook de actuele wachttijden.
    Mocht ik een wachtlijst hebben dan plaats ik cliënt, indien deze dat wenst en kan wachten, daarop.
    Mocht dat niet zo zijn dan verwijs ik naar een collega in de buurt of terug naar de huisarts.
    De intake en verdere behandeling en alle communicatie over de behandeling wordt door mijzelf
    gedaan.

    12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
    terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

    Ja
  13. Behandeling en begeleiding

    13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
    en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
    Ja

    13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
    afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
    tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
    Ja

    13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
    toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
    doe dat als volgt:
    Aan het begin van elk consult wordt, als vast onderdeel van het gesprek, besproken hoe de
    behandeling verloopt, of er onduidelijkheden of vragen zijn.
    De HONOS wordt afgenomen.

    13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
    (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
    Er zijn regelmatig voortgangsbesprekingen, er wordt geëvalueerd aan de hand van het behandelplan, zo nodig wordt het behandelplan bijgesteld.

    13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
    medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
    standaardperiode hanteer ik hiervoor:
    Ik evalueer regelmatig mondeling als vast onderdeel in het gesprek, de voortgang, doelmatigheid en
    effectiviteit van de behandeling.

    13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
    Ik vraag regelmatig, mondeling, als vast onderdeel in het gesprek, hoe tevreden mijn cliënten zijn
    over de behandeling. Bij afronding wordt de CQI afgenomen en besproken.
  14. Afsluiting/nazorg
    14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
    begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
    Ja
    14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
    afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
    Ja
    14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
    informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
    resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
    Ja

    Omgang met cliëntgegevens
  15. Omgang met cliëntgegevens
    15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
    betrokken professionals:
    Ja

    15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
    geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
    huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
    het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
    materiële controle):
    Ja

    15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
    zorgverzekeraar/NZa:
    Ja

    III. Ondertekening
    Naam: P. Schotanus
    Plaats: Amsterdam
    Datum: 24-09-2025

    Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
    handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
    naar waarheid heb ingevuld:
    Ja

Contact

Psychologenpraktijk Schotanus

Snelmenu

  • Aanleiding om hulp te zoeken
  • Werkwijze
  • Kosten/vergoedingen
    • Tarieven 2025
  • Praktijkregels
  • Contact
    • Privacystatement
    • Kwaliteitsstatuut ggz 4.0
Psychologenpraktijk Schotanus | Amsterdam