Verhindering
In geval van verhindering dient u minstens 24 uur van tevoren af te zeggen om de kosten voor de besproken tijd te voorkomen. Indien u niet tijdig annuleert wordt dit consult in rekening gebracht (50 euro). Uw verzekeraar zal dit niet vergoeden, dit betekent dus dat u het volledige bedrag zelf zal moeten betalen.
Dossier
Er wordt een persoonlijk dossier aangelegd met persoonlijke gegevens, het behandelplan en werkaantekeningen over de voortgang van de behandeling. Dit dossier wordt na afsluiting van de behandeling 20 jaar bewaard. U heeft recht om het dossier in te zien, na afspraak met uw behandelaar. Niemand anders dan uw psycholoog heeft toegang tot de vertrouwelijke informatie.
Privacy
Het geven van informatie over de diagnose is vanaf 2014 een voorwaarde om voor vergoeding in aanmerking te komen. Deze moet door mij geanonimiseerd worden aangeleverd aan het DBC informatiesysteem (DIS). Als u hiertegen bezwaar heeft kunt u gebruikmaken van een opt- out regeling. Hiervoor kunt u bij mij terecht. Tevens moeten zorgverleners in 2014 ROM (Routine Outcome Measures) aanleveren aan externe instanties. U krijgt de vraag om aan het begin en aan het eind van uw behandeling een vragenlijst in te vullen, waarvan de informatie naar externe instanties gaat.
Beroepsgeheim
Voor psychologen geldt een beroepsgeheim. Dit houdt in dat informatieverstrekking aan derden (huisarts, bedrijfsarts, verzekeringsarts) alleen volgt na schriftelijke toestemming van de cliënt.
Samenwerking
Ik werk samen met iedere verwijzer. Er wordt belang gehecht aan deze samenwerking, ook met huisartsenpraktijken en andere verwijzers, instanties en behandelaars waarmee op voorhand geen schriftelijke samenwerking is vastgelegd.
Vanzelfsprekend gebeurt één en ander alleen met uw instemming.
Klachtenprocedure
Als u ten tijde van de behandeling vragen of klachten over de behandeling heeft kunt u die met mij bespreken. Uw klacht wordt serieus genomen en er zal samen met u gezocht worden naar een oplossing. Mocht u van mening zijn dat er onvoldoende gehoor gegeven wordt aan uw klachten, dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging, de LVVP of het NIP.